Hari ini, saya dijamu makan tengah hari di Leha Kel Food di Taman Melati usai menyampaikan khutbah jumaat di Masjid al Ridhuan, Jalan Hulu Klang.

Selepas makan, mata kami terpaku dengan tindakan seorang ibu tua. Walaupun dalam keadaan uzur, beliau menuju ke tempat cuci tangan dengan mangkuk kosong. Kami terpana, atas tujuan apa diisi manguk kosong tersebut dengan air kran.

Sekembalinya ibu tersebut ke meja makan , ia membasuhkan tangan suaminya dan melayani suaminya untuk menjamah dan bersantap bagai seorang putera raja . Subhanallah , Allah hadirkan satu fenomena dan sketsa singkat yang sulit dilihat pada hari ini . Banyak istri takut dan gusar kehilangan suami , tetapi tidak tahu bagaimana hendak bahagiakan suami .

Kadangkala , ada istri yang bergelar ustazah pun belum tentu dapat memperlakukan dan menghormati suami sedemikian rupa . Saya mendoakan agar pasangan tersebut tetap bahagia sampai ke surga Allah . Semoga sketsa yang disajikan secara spontan ini mendidik wanita diluar sana agar menghargai dan menghormati suami pada tempatnya . Aamiin...

Wallahu'alam.
Senyumlah sahabat, Allah bersama kita! 

Share untuk perempuan dan istri shalihah di sana.
 
Nada Ekanova Atasya © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top